WHO Advise - Changing the Recipe? Dutch

Je mix bevat 30gram suiker.
WHO heeft net nieuw advies uitgegeven m.b.t. suiker. Max 25gram.

Ga je hier iets aan doen in je mix?

Goeie vraag, @NKO!

Wij hebben op het moment geen plannen het recept aan te passen. Verder heb ik zelf niet de kennis hier op in te gaan maar ik zal zeker onze voedseltechnoloog, Pablo, vragen hierop terug te komen zodra hij weer op kantoor is. :slight_smile:

Zou het graag horen. Jullie porties hebben veruit het meeste aantal suikers per 3 maaltijden dan de concurrentie.
maar bestel toch het liefste uit nederland. struikelblok is dan wel de suikers.

Hoi @NKO !

Goede vraag! Echter niet echt van toepassing voor jimmyjoy-plennyshake. Ik zal uitleggen waarom:
De nieuwe richtlijnen van de WHO (wat inmiddels in Maart 2015 gepubliceerd werden, dus nu al een tijdje) geven specifiek aan dat suikers minder dan 10% van de totale geconsumeerde calorieƫn hoeven te zijn, en het liefst minder dan 5% zelfs!
Dat komt in het algemeen rond de 25g uit (heel generaliseert). Maar als je hetzelfde calculatie uitvoert voor jimmyjoy-plennyshake zie je dat maar 5% van de calorieƫn in jimmyjoy-plennyshake uit suikers komen:
30g suikers 120kcals (30 x 4)
120kcals / 2119kcals = 5.6% van de totale kcals

Dus, om je vraag te beantwoorden (en zoals @olivia zei), nee we hebben momenteel geen plannen om de formule te veranderen!

1 Like